fbpx
8 λάθη που βλάπτουν το στομάχι σου και θα ήταν καλό να σταματήσεις!
8 λάθη που βλάπτουν το στομάχι σου και θα ήταν καλό να σταματήσεις!

Πόσες φορές διαμαρτύρεσαι για ενοχλήσεις και πόνο στο στομάχι σου; Έχεις αναρωτηθεί αν υπάρχουν λάθη που κάνεις καθημερινά και το βλάπτεις, εν αγνοία σου; Μάθε όλα τα λάθη και βάλε τέλος

1. Τρως βαριά φαγητά

Όταν μαγειρεύεις φαγητά που περιέχουν πολλά μπαχαρικά, τσιγαριστά, πικάντικα, λιπαρά, τηγανητά, καυτερά αλλά και συγκεκριμένες τροφές, που έχεις παρατηρήσει ότι σε ενοχλούν επειδή έχεις κάποιου είδους «δυσανεξία» σε αυτές. όπως είναι για παράδειγμα η σοκολάτα, τα καρυκεύματα, το κρεμμύδι, η πιπεριά, το αβγό, το σκόρδο κ.ά., είναι πιθανό να σας προκαλέσουν δυσπεψία με αποτέλεσμα να έχετε πόνο, ρεψίματα, καούρες κ.λπ.

2. Δεν αντιμετωπίζεις το στρες

Το άγχος παράλληλα με την ψυχολογική πίεση μπορούν να επηρεάσουν άμεσα το στομάχι! Στην περίπτωση μάλιστα που έχεις ευαίσθητο στομάχι, αυτομάτως γίνεται «θύμα» κάθε φορά που έχεις άγχος.

3. Δεν περιορίζεις/σταματάς το κάπνισμα

Το τσιγάρο, το αλκοόλ και ο καφές επηρεάζουν και ερεθίζουν το στομάχι. Όταν μάλιστα υπάρχει παράλληλα και άγχος, κούραση, και ξενύχτι, καθώς και κατανάλωση τροφών που το επηρεάζουν, όλα αυτά μαζί προκαλούν υπερέκκριση του γαστρικού υγρού και συσπάσεις.

4. Τρως αργά το βράδυ

Είναι σημαντικό να τρως μικρά και συχνά γεύματα αντί για μεγάλα και βαριά. Ειδικά όταν πρόκειται για το δείπνο, είναι σημαντικό να φροντίζεις να κάνεις το τελευταίο γεύμα σου τουλάχιστον δύο ώρες πριν ξαπλώσεις! Μάλιστα, στην περίπτωση που πάσχεις από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, φρόντισε να ανασηκώνεις την πάνω πλευρά του στρώματος ώστε να κρατάς σε υψηλότερη θέση τον οισοφάγο σου.

5. Πίνεις πολύ νερό κατά τη διάρκεια του φαγητού

Μια, δύο γουλιές δεν θα προκαλέσουν κάποιο πρόβλημα. Όμως, την ώρα του φαγητού είναι προτιμότερο να μην πίνουμε πολύ νερό, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει όχι μόνο φούσκωμα και αέρια, αλλά και να παρεμποδίσει την πέψη των τροφών. Είναι καλύτερο να πίνεις νερό πριν αρχίσεις το φαγητό, ώστε και να ενυδατώσεις τον οργανισμό σου, αλλά και να αποφύγεις την κατανάλωση αρκετών περιττών θερμίδων κατά το γεύμα. Κι αυτό διότι συχνά ο οργανισμός μας τείνει να μπερδεύει τη δίψα με την πείνα.

6. Τρως φρούτο μετά το φαγητό

Όταν τρως φρούτο αμέσως μετά από το γεύμα, ουσιαστικά το καθυστερείς από το να αισθανθείς το στομάχι σου άδειο. Αυτό οφείλεται στις ίνες των φρούτων, οι οποίες μπορούν να παρατείνουν τη διαδικασία εκκένωσης του στομαχιού για αρκετά λεπτά.

7. Δεν περπατάς μετά το φαγητό

Το περπάτημα μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση της τροφής προς τον οισοφάγο, αλλά και δυσπεψία την ώρα του φαγητού. Ωστόσο, αν περιμένεις περίπου μισή με μία ώρα μετά το γεύμα σου και κάνεις τότε μια μικρή βόλτα, τότε το περπάτημα μπορεί να σε βοηθήσει περισσότερο.

Βάσει έρευνας του τμήματος της επιστημονικής άσκησης του πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, διαπιστώθηκε ότι το περπάτημα μετά από μεταγευματική ξεκούραση αποτελεί έναν καλό τρόπο καύσης θερμίδων, όμως αυτό δεν πρέπει να διαρκεί πάνω από 10 λεπτά.

Ένας καλός και χαλαρός περίπατος μισή ώρα μετά το γεύμα βοηθά τον μεταβολισμό να κρατηθεί σε ένα καλό επίπεδο, ενώ παράλληλα διατηρεί τους μυς σε διάταση.

Ομοιοπαθητική και Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου

8. Το παρακάνεις με τα φάρμακα

Κάποια φάρμακα και κυρίως τα αντιφλεγμονώδη, ειδικά στην περίπτωση που λαμβάνονται σε χρόνια βάση ή/και σε μεγάλες δόσεις και κυρίως χωρίς παράλληλη γαστροπροστασία, μπορούν να δημιουργήσουν προσωρινά προβλήματα στο στομάχι, όπως ενοχλήσεις και πόνο, τάση για εμετό ή και μόνιμες παθήσεις, όπως το έλκος.

Ο ρόλος της Ομοιοπαθητικής στα στομαχικά προβλήματα

Για τα διάφορα συμπτώματα που εμφανίζονται στο στομάχι, συχνά οι παράγοντες που ευθύνονται σχετίζονται με το ψυχοσωματικό κομμάτι του ατόμου, σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες όπως η κληρονομικότητα, η διατροφή κ.λπ.

Για τον λόγο αυτό, με την Ομοιοπαθητική εστιάζουμε όχι μόνο στην θεραπεία του στομάχου αλλά εξετάζουμε και αντιμετωπίζουμε και όλους τους άλλους παράγοντες που το επηρεάζουν.

Ομοιοπαθητική και γαστρεντερίτιδα